sunnuntai 18. joulukuuta 2016

Keittiöpohdintaa

Muutama viikko on vierähtänyt tässä ihan puhtaasti sairastellen, mutta on tässä kiivaasti saatu asioitakin eteenpäin. Sekä LVI-suunnittelija että sähkösuunnittelija löytyi Jussin kollegapiiristä sen enempää kilpailuttamatta. Minä olen saanut kontolleni pohtia talon julkisivuväritystä ja keittiösuunnitelma on myös pyöriteltävänä. Kävin tällä viikolla Keittiömaailmassa Tampereella, varasin sinne ajan suunnittelijalle ja lähetin blancon pohjakuvan keittiöstämme. Jo sinne mennessäni hänellä oli viisi eri suunnitelmaa valmiina koneellaan, joita sitten muokkailtiin siinä yhdessä. Oli tosi helpottavaa saada katsoa kuvia 3D-ohjelmassa sen sijaan että olisin vain pyöritellyt niitä paperilla niinkuin tähän mennessä olin tehnyt.

Tämmöisiä kuvia hän piirteli





Keittiö on kodin sydän, ja kyllä sen vaan kovasti haluaa tehdä toimivaksi. Meillä on ollut kova vääntö Jussin kanssa asiasta kun minä haluaisin keittiöön joko saarekkeen tai niemekkeen, koska minusta se on vaan tosi pöhlön näköinen se valtavan iso avara tila keittiön ja olohuoneen kera ilman mitään tilanjakajaa. Samaa tuntuu viestittävän monet ystäväni kun kyselin Facebookissa heidän näkemyksiään. Ruoanlaitto ja kaikki sellaiset tapahtuu selin olohuoneeseen. Mutta Jussi ei halua missään nimessä mitään saareketta. Houston, we have the first problem.

Ajattelin pikaisesti ottaa yhteyden myös sisustusuunnittelijaan, josko saataisin sieltä kautta vielä vinkkejä näihin ratkaisuihin. Tosin keittiön osalta ollaan siinä tilanteessa että vesipiste ja huuvan paikka pitää päättää jo koska rakennuslupaa ollaan jättämässä sisään vielä tämän vuode puolella nyt. Mutta työkaverini innoittamana olen kyllä tosi innokas maksamaan nyt jollekulle ammattilaiselle joka osaa minulle selkiyttää mitä minä haluan.

Tein blogiin myös rahanmenoa-lehdykän, ja toiselle lehdelle ajattelin tehdä budjetin.

Yritän muistaa pitää blogin kyydissä vaikka nyt onkin jo jonkinlainen tohinavaihe päällä.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti